EN
بازگشت
25 خرداد 1399 - 13:34
سرپرست دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید مسئولیت اجتماعی شرکتی را یکی از دستورکارهای مهم این دفتر در سطح شهرهای جدید اعلام کرد و افزود: این دستورکار نگاه کیفی تری را نسبت به عملکرد شرکت ها در بر دارد به گونه ای که تمامی بخش ها را موظف می کند علاوه بر تمرکز روی توسعه اقتصادی و افزایش سود، نسبت به مداخلات شهری خود نیز نگاه مسئولانهتری داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید عبدالوهاب شُهلی بُر، سرپرست دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید براینکه تلاش داریم شهرهای جدید را به بستری با شرایط زندگی بهتر نسبت به شهرهای شلوغ تبدیل کنیم گفت: بدون شک برای رسیدن به این مهم باید از ابتدای فرآیند احداث و توسعه شهرها علاوه بر توجه به بعد فیزیکی و کالبدی به طور همزمان به جنبه اجتماعی آن نیز توجه کرده و شرح خدمات و طرح ها و برنامهها را به گونه ای تدوین و تهیه کنیم تا ما را به این سمت سوق دهند. شهلی بر ادامه داد: ما باید به این نکته توجه کنیم که شهر یک موجود اجتماعی پویا محسوب شده و باید بتواند در روند توسعهاش، کیفیتی از زندگی اجتماعی را برای شهروندان خود شکل دهد تا آنها قادر به تعامل برای فرهنگ سازی باشند. در حقیقت شهرها فراتر از مجموعه ای از خیابان ها و مجتمع های مسکونی هستند و برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی می تواند در تحقق این امر بسیار تأثیرگذار باشد. این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود مسئولیت اجتماعی شرکتی را یکی از دستورکارهای مهم این دفتر در سطح شهرهای جدید اعلام کرد و افزود: این دستورکار نگاه کیفی تری را نسبت به عملکرد شرکت ها در بر دارد به گونه ای که تمامی بخش ها اعم از دولتی و خصوصی را موظف می کند علاوه بر تمرکز روی توسعه اقتصادی و افزایش سود و سرمایه، نسبت به مداخلات شهری خود نیز نگاه مسئولانهتری داشته باشند. به گفته وی مسئولیت اجتماعی شرکتی با تمرکز بر چهار حوزه محیط زیست، جامعه، مشتریان و کارکنان تلاش می کند اقدامات اجرایی شرکت ها را ضمن حفظ و توسعه فضاهای سبز و جلوگیری از تخریب و آسیب به آن، براساس احترام به فرهنگ و ارزش های شهروندان، ایجاد هم افزایی و همبستگی اجتماعی، جلوگیری از ضرر و زیان دهی مشتریان و پیمانکاران و همچنین شایسته سالاری و ایجاد فضای کار استاندارد برای کارکنان تنظیم و به مرحله اجرا برساند. سرپرست دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و اپیدمی آن بیان کرد: شهروندان شهرهای جدید نیز همانند سایر مردم در این شرایط دچار بحران و نگرانی شدند، دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت با توجه به ضوابط چهارگانه مسئولیت اجتماعی شرکتی و ابلاغ مدیرعامل محترم این شرکت، برنامه ای را از ردیف کمک های اجتماعی شرکت عمران در خصوص مدیریت بحران کرونا تعریف و به شهرها ابلاغ کرد. شهلی بر ادامه داد: این برنامه نیز در چهار بخش شرکت و کارکنان، شهروندان و فضای شهری، پیمانکاران و محیط های کارگاهی و همچنین برگزاری برنامه های خلاقانه تدوین و در نهایت به انجام اموری اعم از ضدعفونی کردن فضاهای ساختمان های اداری، سرویس بهداشتی و آبدارخانه، ارائه پک های بهداشتی به کارکنان، طرح موضوع دورکاری برای همکارانی که در معرض خطر بودند، استقرار پزشک و تب سنجی در ورودی شرکت ها، ضدعفونی فضاهای شهری و ماشین های ورودی به شهر، آموزش شهروندان از طریق نصب بنر و بروشورهای آموزشی، گندزدایی معابر و محلات، تعریف سیستم غیر حضوری برای پیگیری امور جاری شهروندان و ارباب رجوع، تهیه بسته های بهداشتی و توزیع بین مردم، آگاهسازی و نظارت رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط های کارگاهی، برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای پیمانکاران و توزیع پک های بهداشتی بین کارگران با نظارت شرکت عمران منجر شد که طی یک گزارش کامل به وزیر محترم راه و شهرسازی نیز ارائه گردید. وی در پایان اجرای برنامه های خلاقانه برای شهروندان در زمان قرنطینه را نیز یکی دیگر از اقدامات این دفتر در سطح شهرهای جدید در زمان شیوع بیماری مذکور اعلام کرد و افزود: این اقدام در راستای افزایش سلامت و نشاط اجتماعی انجام شد که هر شهر متناسب به مسائل اش برنامه ای را طراحی و باعث کیفیت بخشی به اوقات فراغت شهروندان شد. در این راستا اقدامات شرکت های عمران شهرهای جدید نیز در قالب کتابچه پیوست تدوین و منتشر شد ه است که در ادامه می بینید.
گزارش مسئولیت اجتماعی شهرهای جدید در مدیریت بحران کرونا
لینک کوتاه نوشته::
لینک با موفقیت کپی شد
کد خبر:
بازدید:
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز