EN
بازگشت
01 تیر 1400 - 13:40
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان از انجام عملیات آزمایشی حرکت درزین بر روی بخشی از مسیر متروی اصفهان – بهارستان برای نخستین بار خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان از انجام عملیات آزمایشی حرکت درزین بر روی بخشی از مسیر متروی اصفهان – بهارستان برای نخستین بار خبر داد و گفت: خوشبختانه طی یک سال گذشته پس از انجام 2 سفر از سوی رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور به استان اصفهان موفق به دریافت 200میلیارد تومان از محل منابع دولتی به طرح متروی شهر جدید بهارستان شدیم که به دنبال آن 200 میلیارد تومان دیگر نیز از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید به دستور آقای طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی به این پروژه اختصاص یافت. احمدی در ادامه تأکید کرد: طبق گزارش های موجود، پروژه خط مترو شهر جدید بهارستان طی 9 سال 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته در حالی که در طول یک سال گذشته نیز پیشرفت فیزیکی آن به میزان 35 درصد اعلام شده است که رقم بسیار چشمگیری به شمار می رود. این مقام مسئول با بیان اینکه این پروژه در مرحله زیرسازی دارای 93 درصد، روسازی 60 درصد و ایستگاه بهارستان 17 درصد پیشرفت فیزیکی است گفت: بدون شک حرکت درزین بر روی ریل مستلزم پیش زمینه های فراوانی در حوزه فنی و اجرایی است که خوشبختانه پس از اتمام آن در این مدت موفق به انجام این تست شدیم. به گفته وی در حال حاضر تست مذکور به طور روزانه انجام می شود و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا شهریورماه مسیر زیادی از این خط با درزین طی خواهد شد. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این پروژه تا نیمه سال 1401 افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید گفت: تست سرد این پروژه تا پایان امسال انجام و مترو سیستم آن بر روی مسیر ریلی قرار خواهد گرفت. گفتنی است شهر جدید بهارستان با وسعتی برابر 3 هزار هکتار و افق جمعیتی 500 هزار نفر در فاصله 15 کیلومتری جنوب شهر اصفهان واقع شده و مطالعات توجیهی طرح قطار برقی آن در سال 1384 به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسیده است. با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته این پروژه از ایستگاه " صفه" (امتداد خط یک متروی اصفهان) شروع و از کنار بزرگراه وحید دستجردی و خط راه آهن سیلو به سمت شهر جدید بهارستان طی مسیر می نماید. طول این مسیر 15 کیلومتر بوده که 10.5 کیلومتر آن به صورت گالری و 4.5 کیلومتر بر روی سطح زمین احداث شده است. در طول مسیر 2 ایستگاه در نظر گرفته شده که یکی برای سپاهان شهر و دیگری برای راه آهن تعبیه و انتهای آن نیز در شهر جدید بهارستان به ایستگاه تبادلی با خط متروی بهارستان – مجلسی ختم می شود. همچنین قطار حومه¬ای شهر جدید بهارستان علاوه بر جابجایی مسافرین شهر جدید، قابلیت جذب مسافرین قطار اصفهان- تهران، مرکز تجاری سیتی سنتر (یکی از بزرگترین مراکز تجاری منطقه) و سپاهان¬شهر با جمعیت کنونی 70 هزار نفر را خواهد داشت که تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک بزرگراه وحید دستجری را دارد. از دیگر مزایای این طرح عمرانی می توان به افزايش سطح سرويس، کاهش احساس مهاجرت از سکونتگاهای اطراف به مراکز شهرهای بزرگ بهدلیل تأمین دسترسی آسان، سریع و ارزان و پاک، افزایش جذابیت سکونت در شهر جدید و رونق اقتصادی آن، پرهيز از احداث جادههاي جديد و تقبل هزينههاي نگهداري و حتی کاهش بیمارهای عصبی و بیمارهای ناشی از ترافیک و آلودگی هوا اشاره کرد که بدون شک تأثیر بسزایی در ارتقای رفاه حال شهروندان این منطقه خواهد داشت.
لینک کوتاه نوشته::
لینک با موفقیت کپی شد
کد خبر:
بازدید:
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز